torsdag den 12. april 2018

Litteratursalon hos Trine May 

I aftes kl.20.00 ankom jeg sammen med min litteratur og studie veninde til Christianshavn. Vi fik sammen med 28 andre indbudte gæster mulighed for at være helt tæt på, når der i Trines stue blev talt om nyere tids børnelitteratur. 

Trine May åbnede sit hjem, hvor der også i gamle dage blev holdt litteratursalon. Det var et lille hyggeligt og intim selskab. 

Trine havde inviteret Mette Eike Neerlin, der virkelig blev kendt med hendes roman "Hest,Hest,Tiger,Tiger". Derudover har hun skrevet en række billedbøger. "Historien om Ib Madsen", "Historien og Hardy" og den helt nye "Tomat". 

Utroligt inspirerende at høre om hendes bøger, inspiration og forhåbentligt en fremtid med mange flere fantastiske, sørgelige og smukke fortællinger. 

Jeg glæder mig meget til jeg med 3.klasse skal arbejde med billedbøger "Historien om Hardy". 

Tusind tak til Trine fordi hun åbnede sit hjem og fordi vi fik lov til at deltage. Tak til statens kunstfond for bevillingen til den litteratursalon og ikke mindst Mette Eike for hendes små perler af børnelitteratur :0) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar